Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Днес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
    Алфа 166 2.4 JTD

    Comment


    • #17
      И аз мисля че имаш изгоряла клетка и това при теб не е в норма.
      П.С Успокоихте ме и двете коли не са карани от 30 декември та реших с мултицета да премеря и на едната беше 12.6,а на другата 12.5 напрежението в акумулаторите,тоест са ОК.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Росен Желев Покажи съобщение
        Днес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
        Малко е. Качи го на зарядно да се зареди напълно и после виж, как е.
        Дори и да е с гел, мъртва клетка може да се установи с товарна вилка.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Напълно заредена клетка има напрежение 2,7 V и гъстота на електролита 1,28 при температура 20 гр.

          Т.е - при сваляне от зарядното, напрежението трябва да е 16,2V. Като престои 2 - 3 часа без да се черпи ток от него, напрежението ще падне на 12,6 - 12,7V.
          Не съществува зарядно за акумулатор, който да направи акумулатора до цитираните от теб 16 волта.

          Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.

          Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.

          При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.

          Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
          Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
            Не съществува зарядно за акумулатор, който да направи акумулатора до цитираните от теб 16 волта.

            Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.

            Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.

            При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.

            Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
            Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.
            Дори и не ме интересува, какви зарядни продават или какво е популярно на пазара.

            Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.

            Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Дори и не ме интересува, какви зарядни продават или какво е популярно на пазара.

              Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.

              Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
              Щом казваш няма да споря.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Щом казваш няма да споря.
                Не забравяй, че зарядните, които продават трябва да удовлетворяват една камара изисквания.

                По-важните от тях:

                - безопасност на работа

                Отделянето на газ при 16,2 V не е от най-безопасните неща.

                - възможност за ползване без разкачане на акумулатора от инсталацията на колата.

                При напрежение 16,2V бая електроника ще предаде Богу дух.

                Накратко - удовлетворявайки подобни изисквания тези зарядни въобще не водят до 100% заряд.

                По подобен начин стои и въпроса с чип-тунинга.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Аз знам друго.
                  Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
                  Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
                  Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
                  Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
                  Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.

                  п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
                  Last edited by BO; d.m.y г., 18:46.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Аз знам друго.
                    Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
                    Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
                    Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
                    Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
                    Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.

                    п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.

                    Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
                    Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
                    Почна пета година.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      Аз знам друго.
                      Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
                      Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
                      Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
                      Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
                      Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.

                      п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
                      Ти от каква точно гледна точка се разпореждаш, кой и какво да говори?

                      Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ти от каква точно гледна точка се разпореждаш, кой и какво да говори?

                        Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.
                        Извинявай, че изказвам мнение.
                        Поздрави.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Извинявай, че изказвам мнение.
                          Поздрави.
                          Пак не разбра. Изразявай си каквито и колкото мнения искаш. От това има само ползи.

                          Но не казвай на другите, какво да говорят и какво не.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение

                            Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
                            Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
                            Почна пета година.
                            Нормално. Няма зарядно над този волтаж, защото този волтаж се води тавана преди да започне да се образува усилено водород, при което образуване активната маса от плочите започва да се разпада.
                            Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              Нормално. Няма зарядно над този волтаж, защото този волтаж се води тавана преди да започне да се образува усилено водород, при което образуване активната маса от плочите започва да се разпада.
                              Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд.

                              Само пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.

                              Признал съм те за дървения философ на форума!


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Само пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.

                                Признал съм те за дървения философ на форума!
                                Кой философ, кой не да не обсъждаме по-добре.
                                Казах ти - чети си илърн-а, и давай съвети по него - полезни са, признавам.
                                Я да те питам - колко пъти си мерил гъстотата на електолита на АГМ батерия, че ми стана интересно, щом и тази тема засегна.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X